Cara Membuat Halo Halo

Diterjemahkan secara harfiah, ini bermaksud "Mix-Mix" dalam bahasa Filipina. Ini adalah snek / minuman tengah hari yang menyegarkan dan elegan, jauh dari biskut biasa dan makanan susu, selalu disajikan dalam gelas tinggi dengan satu sendok teh panjang (atau sudu besar), di atas pinggan kecil. Selepas berkumpul, makan segera, atau ais akan mencair (tetapi sebilangan orang sebenarnya lebih suka ini). Orang yang kurang berpengalaman akan mengalami kesukaran untuk mencampurkan segala-galanya, oleh itu adalah idea yang baik untuk menyajikan ini di piknik.
Lebih menyenangkan apabila para tetamu membuat halo-halo mereka sendiri. Gariskan bahan mengikut urutan yang anda mahu sajikan sudu mereka sendiri, dan sediakan sudu kecil yang boleh digunakan untuk para tetamu yang ingin mencuba bahan yang lebih eksotik terlebih dahulu. Tidak ada kaedah khusus untuk ini. Orang suci suka menyusun bahan mengikut warna, tetapi tidak menjadi masalah. Itu semua akhirnya bercampur pula.
Dalam gelas tinggi, tambahkan satu sudu teh (atau sudu besar) setiap ramuan. Lebih baik meletakkan bahan-bahan yang lebih manis di tengah, tetapi sebenarnya tidak ada ilmu pengetahuan. Cuba masukkan seberapa banyak yang anda boleh sehingga gelasnya separuh penuh (atau separuh kosong). Masukkan gula jika anda suka.
Masukkan ais ke dalam gelas hingga naik ke atas. Anda mungkin perlu mengemasnya dengan tangan yang bersih.
Gerimis dengan susu sehingga ais berubah menjadi warna susu.
Teratas dengan bahan tambahan seperti potongan susu tepung, satu sudu teh ubi ungu, dan ais krim vanila. Taburkan dengan segenggam beras yang ditumbuk atau Krispies Beras.
Hidangkan di atas pinggan atau mangkuk dengan bahagian bawah rata. Anda memerlukannya untuk mengelakkan tumpahan.
Campurkan, campurkan, campurkan, campurkan, campurkan sebelum anda makan. Tangan kecil tidak akan berfungsi. Ini adalah hidangan tidak kemas yang harus anda kerjakan. Nikmati suara es yang berkerak. Makan dan kemudian campurkan lagi. Anda juga boleh mencampurkan semasa anda mengunyah!
Apa rasanya Halo Halo?
Halo Halo rasanya seperti susu yang lembap, bersama dengan rasa apa sahaja yang anda pilih untuk diletakkan di atas. Rasanya seperti apa sahaja yang anda mahukan!
Apa yang berlaku apabila ketulan ais telah cair? Adakah masih campuran?
Masih campuran, tetapi ais akan menyebabkannya dicairkan.
Susu sejat disarankan kerana rasanya, dan kerana susu lebih baik daripada susu segar 2% (tentu saja dalam tin). Susu segar harus berfungsi sebagai pengganti yang baik.
Anda juga boleh menikmati ini dengan kerucut gula wafer atau tongkat wafer gula.
Ingat, tidak ada gunanya menangis kerana susu yang tumpah. Hapuskannya kemudian.
Anda memerlukan beberapa ramuan. Anda tidak perlu memiliki semuanya, tetapi untuk halo-halo yang paling utama, semuanya penting. Sebilangan besar ramuan ini terdapat di kedai makanan Asia Tenggara.
Elakkan buah-buahan berasid (seperti jeruk atau limau gedang). Mereka akan menyusu susu dan beberapa orang sakit perut beberapa jam kemudian dari kombo susu dan asid.
kintaroclub.org © 2020